KURATORZY FESTIWALU

Maria Marcinkiewicz-Górna
Absolwentka poznańskiej teatrologii i towaroznawstwa. Kuratorka, producentka, dramaturżka i realizatorka spektakli teatralnych i słuchowisk radiowych. Współpracowała m.in.: z Agatą Siwiak, Maciejem Podstawnym, Bartkiem Frąckowiakiem, Patrykiem Lichotą, Maciejem Kuźmińskim i Piotrem Ratajczakiem. Współpomysłodawczyni Festiwalu Słuchowisk w Poznaniu. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współpracowała m.in. z Maltafestival, Starym Browarem Nowym Tańcem, Lubelskim Teatrem Tańca, Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu, teatrami w Wałbrzychu, Poznaniu, Szczecinie, Olsztynie oraz Telewizją Polską w ramach Projektu „Teatroteka”.

Anna Szamotuła
Poznanianka, absolwentka kulturoznawstwa i filmoznawstwa na UAM. Szefowa Działu Kultura w Radiu Afera, dziennikarka i lektorka, autorka wywiadów i reportaży. Finalistka konkursu „Radiowy Teatr Wyobraźni” organizowanego przez IV program Polskiego Radia: współscenarzystka serialu radiowego „Radioterapia” w reż. Xawerego Żuławskiego, współautorka słuchowiska „Paraliż senny” emitowanego w ramach Festiwalu KuratorArt, autorka cyklu reportaży zrealizowanych w ramach projektu 5 Zmysłów „Ekspresja”, rzeczniczka prasowa festiwalu Short Waves w 2015, autorka reportażu „Pod nawierzchnią” w ramach projektu badawczego Ruchome Modernizacje, autorka tekstu do słuchowiska „Stupor”. Współpracowała z fundacją Barak Kultury. Współtwórczyni instalacji dźwiękowej “Głos bez paszportu” w ramach Malta Festival Poznań 2017.

Patryk Lichota
Muzyk, kompozytor, improwizator, producent radiowy. Absolwent kulturoznawstwa, muzykologii oraz student kognitywistyki na UAM w Poznaniu. Doktorant na wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM, wykładowca na kierunku media interaktywne i widowiska (prowadzi przedmioty: Sound art i projektowanie dźwięku, Laboratorium Mediów, Gry wideo i wirtualna rzeczywistość, Poetyka i estetyka nowych mediów, Media interaktywne), członek HAT Center, prezes fundacji Centrum Amarant w Poznaniu. Dyrektor artystyczny i producent festiwalu muzyki improwizowanej FRIV – realizowanego od 2007 roku, łącznie 7 edycji – FRIV Poznań-Berlin 2008, FRIV Budapeszt-Poznań 2009, FRIV Poznań- Paryż 2012, FRIV Poznań-Oslo 2013, FRIV Poznań-Bejrut-Tel-Awiw 2014, Poznań- Wiedeń 2015, Poznań-Tokio 2016. Autor muzyki teatralnej, m.in. dla Roberta Jarosza „Układanka”, „Audiopyłki”, „Krzywiryjek”, Janusza Stolarskiego „Orfeusz i Eurydyka”, „Hiob, mój przyjaciel”, Teatru Prefabrykaty „Last Supper”, „Granica Pętli”, Teatru Palmera Eldritcha „Jarzenie”, „Animo Tristi”, Grupy Coincidentia „Bez Podłogi”, Duetu Performatywnego Janicka/Elsner „Podejrzane”, „Flow”, „Imponderabilia”, „Pokój Amesa”, twórca kompozycji muzycznych do projektu edukacji teatralnej warszawskiego Teatru Lalek Guliwer, autor muzyki do spektakli „Polietylen” Jacka Polińskiego oraz „Jak działa odkurzacz” Tomasza Kowola w ramach projektu etiud teatralnych dla dzieci „Trzy po trzy”. Autor słuchowisk radiowych, m. in. „Emancypata” wg tekstu Maliny Prześlugi. Twórca instalacji multimedialnych, m.in. „Cyborganic Plants” (prezentacja w ramach Malta Festival 2013), „Omnihype” podczas festiwalu „Poznań Wzywa”, „Oda di Neuro” (prezentacja w ramach XX Biennale Sztuki Mediów WRO i Nocy Naukowców 2014 w Poznaniu). Członek zespołów KakofoNIKT, Posoka, Stupor, Szukano, Ryzykowna Wyprawa Batyskafem, Kurort, Disgrained, autor projektu video Fonoleptic (we współpracy z Rafałem Zapałą jako Xyn Thi Fonoleptic). Kompozytor muzyki do filmów „The Case of Josephine H.” Izabeli Gustowskiej, „Transandino” i „Pierogarnia” Kaspra Piaseckiego, „Nie przepraszaj” Jakuba Sołtysiaka (Filmpoint Studio). Autor i realizator spektakli „Strange Lóóp”, „Lightskin”, „Starving Mirrors”, „Audfit” i „Echo Clickers”. Wraz z Martą Romaszkan realizuje projekt muzyki improwizowanej i tańca FRIV MOVE. Twórca autorskiego projektu muzyki tanecznej tworzonej dla niesłyszących – DEAFINVIBE (premiera na festiwalu 5 Zmysłów Ekspresja). Kompozytor muzyki do spektaklu „Collective Jumps” Isabelle Schad wyprodukowanego dla Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk w koprodukcji z Goethe-Institut. W swojej pracy naukowej zajmuje się wirtualną rzeczywistością i teleobecnością, cybereschatologią, interaktywnością, sound art i sound design, teorią nowych mediów i gier wideo. Prowadzi warsztaty z sound designu w filmie animowanym (Festiwal ANIMATOR 2013), warsztaty tworzenia rzeźb dźwiękowych (Festiwal ANIMATOR 2014), warsztaty CIRCUIT BENDING: hackowanie elektronicznych zabawek, audio art podczas Festiwalu Nauki i Sztuki w Poznaniu, warsztaty (wraz z Martą Romaszkan) „Dźwięki w ruchu” w ramach Stary Browar Nowy Taniec dla Dzieci, warsztaty dźwiękowe w ramach programu „Lato w Teatrze 2015” w Pobiedziskach (spektakl „Kiedy dorosnę pofrunę”) oraz w Warcie (spektakl „Obudzić miasto”). W 2015 roku skomponował muzykę i zrealizował warstwę wideo do spektaklu „Szczurzysyn” wyprodukowanego przez Teatr Polski w Poznaniu oraz Centrum Sztuki Dziecka. Na XX. Biennale Sztuki Dziecka w Poznaniu została zaprezentowana zrealizowana z Szymonem Kaliskim interaktywna instalacja, Fonomapa.com, która jest mapą dźwiękową Poznania oraz projektem internetowym dotyczącym nagrań terenowych. Autor kilkudziesięciu warsztatów z aktywnego słuchania, nagrywania dźwięków i ekologii dźwięku w ramach projektu „Słuchanie Świata” Centrum Sztuki Dziecka. Autor książki „Tradycje hałasu w sztuce dźwięku” (Bogucki Wydawnictwo Naukowe, 2016).